Interieurontwerp retaildesign
(indeling, ontwerp café en meubelen), re-styling (kleur- en materiaaladvies, ontwerp carpet)
In opdracht is voor de modewinkel een interieurontwerp gemaakt en heeft er een re-styling plaatsgevonden.
Routing, zichtlijnen, horeca, indeling, kleuren en materialen zijn aan de orde gekomen.
Er is een grote interne opening gemaakt tussen Sims lifestyle en Boersma zodat vanuit beide winkels kan worden overgestoken. De plek van de opening is zichtbaar vanuit diverse plekken van beide winkels. De shops blijven toch op zichzelf staan door hun sterke eigen identiteit en style.
Door de ruime opening die is gemaakt is er een nieuwe blok gemaakt als scheiding met vier paskamers en aan elke zijde een eigen product presentatie. De wand van Sims Lifestyle heeft een nieuwe eigentijds presentatie met print op de achtergrond. Deze wand loopt door in een paskamer.
Bij binnenkomst Boersma hebben de grote gesloten wanden die in dezelfde lijn stonden, plaatsgemaakt voor een lang transparant gebied met open metalen schappen. Hierdoor is (over) zicht ontstaan vanaf de balie en vanuit binnenkomst. Door een presentatie mogelijkheid die ervoor staat wordt je gelijk geïnspireerd en duik je verder de winkel binnen. Het lange gebaar heeft een extra accent door het bijna 17 meter lange tapijt met ontworpen bloemenprint erop. Het verbindt de 2 identieke rekken die er op staan en die worden onderbroken door een inspiratie en presentatie blok in het midden die deels de hoogte in gaat om het speels te maken.
Het horeca verblijf is meer naar voren getrokken om vanaf de straat meer zichtbaar te zijn. Zo kan divers publiek hier gebruik van maken en is de klantvriendelijkheid van de winkel zichtbaar. De ramen die daar gesloten waren zijn geopend en zo is de winkel meer open vanaf de straat als van binnenuit.
Het café bevat een moderne balie waar diverse versnaperingen zijn te krijgen. Materialen en kleuren komen elders in de winkel terug. Het speelse metalen rek met houten blokken boven de balie zorgt voor een passende sfeer en kunnen functioneel worden gebruikt. Men kan naar behoefte een plek uitzoeken, centraal, langs het raam of op een bank. Voor een breed publiek toegankelijk!
De balie heeft een metamorfose ondergaan door deze te voorzien van andere materialen, net als de achterwand en de verlichting. Lichter, frisser, moderner. Opvallend en toch van nu. Passend bij het nieuwe behang van de paskamers en het nieuwe kleurenpallet achterin.
Op de oude plek van de horeca is een transparant maar toch afgekaderd 'huisje' ontstaan, voorzien van bovenlichten en deels flexibele systemen waar bijzondere presentaties kunnen worden gemaakt of welke als shop-in-shop kan worden gebruikt. De moderne sfeer van deze toepassing zorgt ervoor dat diverse doelgroepen naar dit gebied worden getrokken, deels door het licht dat is toegevoegd.
Zo zijn er diverse ingrepen in de winkel gedaan die voor een nieuw 'overall' gevoel zorgen. Eenheid en eigenheid is bewaard gebleven. Goed overleg en eigen inbreng heeft voor een passend resultaat gezorgd.